Evenimente

Câteva lucruri super interesante aflate ieri la Social Media Summit 2017!

Am reținut eu odată, la unul dintre cursurile Facultății de Jurnalism, că este indicat să scrii cât mai curând despre un eveniment la care ai participat. E simplu de înțeles de ce: e totul la cald, ai totul mai proaspăt în memorie și poți reda elemente de atmosferă mult mai detaliate decât dacă ai scrie chiar și cu numai 2-3 zile mai târziu.

Eu trebuie să recunosc că scriu în așteptarea unui alt eveniment la care particip azi (n.r. ieri), un atelier cu dr. Cristian Andrei. De-abia aștept să vă povestesc cum a fost.

Dar. Azi e despre Social Media Summit București 2017! Așadar, să trecem direct la subiect:

Care sunt cele mai interesante lucruri pe care le-am aflat azi de la Social Media Summit?

Evenimentul a început pe la 9 și s-a terminat aproape de ora 17, fiind organizat în patru sesiuni:

  • Tendințe și strategii pentru 2017, în cadrul căreia s-a vorbit pe temele: Vloggerii, noile staruri ale internetului și despre Companiile pe scena social media;
  • Influența online în offlineLansarea campaniei „Gesturi de apreciere în 2017” și Influența online în offline;
  • Introducere în universul competițiilor de dezbatere – Tema: Online vs. Mass-media tradițională
  • Conținut și storytelling digitalLansare campanie meseriidepe.net în COR, Creare de conținut și storytelling digital, Lansare Digital Report 2017 (adică o publicație cu multe cifre, topuri din online-ul românesc, extrem de utile pentru agenții și nu numai).

Pe scurt (sau nu), toate acestea au însemnat opt ore la foc continuu, cu câteva pauze de o cafea, gustare sau masa de prânz. Iată câteva idei: 😀

  • brandurile trebuie să țină cont de colaborarea cu vloggeri pentru a rămâne în tendințe;
  • pentru crearea unor reclame de succes, acestea trebuie să prezinte realitatea așa cum este ea; ai din ce în ce mai puțin succes cu postări extrem de prelucrate (fotografii, clipuri etc.);
  • aici nu voi spune ceva nou, dar e demn de amintit faptul că poveștile construiesc viitorul, iar cel ce face diferența (întotdeauna) este conținutul creativ;
  • am auzit pentru prima dată expresia „fast food content” folosită pentru postările în social media, cu privire la termenul relativ scurt al celor postate de noi pe platformele de socializare;
  • video-urile pe Facebook vor fi monetizate; (semnul exclamării)

  • încă ceva interesant: dacă ai cel puțin 2000 de followers/like-uri la pagină pe Facebook, iar atunci când faci un live, ajungi la un număr de 300 de oameni conectați cu tine, vei putea să introduci reclame (chiar din 5 în 5 minute). Este o formă mai potrivită de reclamă, zic eu, dacă ținem seama de contextul în care intervine aceasta, fenomenul purtând denumirea de „native advertising” (publicitate nativă);
  • 47% din populația României locuiește în mediul rural (eu nu mai știam, mi s-a părut important de trecut aici). În plus, avem peste 14 milioane de cartele active cu date mobile (internet pe mobil, adicătelea).
  • Trebuie să ne propunem să oprim oamenii din scroll.” Aleg să închei aceste subpuncte cu această afirmație pentru că spune mai mult decât aș putea eu să fac (mai ales la ora asta). 😀

Pisicile cuceresc internetul. În continuare! 😀

S-au dat multe cifre, unele de-a dreptul uimitoare. Am observat asta mai ales în dezbaterea ce a avut loc în privința temei propuse: „Online vs. Mass-media tradițională”. Aici au fost formate două echipe ce aduceau argumente în favoarea uneia, repectiv celeilalte teme. A fost una dintre cele mai animate părți din cadrul evenimentului marca Biz și clar este nevoie de așa ceva în peisajul autohton (chiar pe la TV).

În afara acestor chestiuni pe care le-am notat, respectiv pozat, în timpul evenimentului am filmat mai multe convorbiri, imagini din timpul discursurilor, dar și idei personale. Bineînțeles, pe acestea le veți afla cu câteva zile mai târziu, pe canalul meu de YouTube, într-un episod nou Negru Vlogă.

Până atunci însă, vă spun că sunt extrem de norocoasă că m-am aflat astăzi acolo, că am luat pulsul în direct de la fața locului, aflând care sunt ultimele trenduri în social media (dragostea mea) și că v-am putut împărtăși toate aceste lucruri și vouă.

Să aveți toți o primăvară caldă, însorită, plină de positive vibes și prieteni pe măsura așteptărilor voastre! Tchuss!

PS: Am început articolul ieri, dar nu l-am putut publica decât acum. Din lipsă de timp, da. 🙂

PS2: Eu am zis despre ceilalți, dar ceilalți ce spun, oare, despre mine? :)))

În imagine apare și drăguțul mărțișor handmade primit de la naturalul Daniel. Tenchiuu!

Comentarii:

Loc de dat cu capul