Despre experiența de la Radio Lynx și jurizarea în cadrul SuperBlog 2016
Când am ales să schimb tabăra, să trec de la statutul de superblogger la cel de jurat SuperBlog 2016, nu m-am gândit o secundă că știu în ce mă bag. Am zis că a face un lucru care te pune în dificultate înseamnă, în același timp, să ieși din zona de confort. Or, asta mi se pare mie că înseamnă evoluție. Și da, am înțeles foarte multe lucruri acum, privind din perspectiva omului care jurizează niște articole…
Despre experiența de la Radio Lynx
Când m-a sunat Claudia să mă invite într-o emisiune radio să vorbesc despre Residence Hotels și opisicaneagra.ro, am acceptat pe loc. Așa fac tot timpul când mi se ivesc oportunități. Că mai apoi încep să-mi pun semne de întrebare, că dacă nu fac față, dacă nu mă voi descurca, dacă nu cumva ar fi trebuit să stau în banca mea, asta e altă poveste… #overthinking. :)) Cu ceva stres (al meu, din dotare de la natură), cu ceva ore de încercări de zen cu muzică asiatică și bețișoare parfumate, a venit și ziua cu pricina – marți, 18 octombrie.
Am ajuns la sediul Radio Lynx și mi-am ocupat locul. Nu mai știam nimic. Panică! Așa mi se întâmpla și la examene – până să aflu subiectele, mă omora așteptarea și aveam senzația că nu am învățat nimic. Eh, după ce începeam să scriu, era cu totul altfel situația..
În fine, emisiunea a decurs firesc, a fost un dialog extrem de lejer (datorită calmului Claudiei). 😀 Dacă la început am avut niscaiva emoții, pe parcurs am intrat cu totul în povestea asta și pot spune că îmi place mult, dar mult de tot, adrenalina live-ului. 😀 Vă las mai jos filmarea întregii emisiuni SuperBlog de la Lynx TV:
https://www.youtube.com/watch?v=wH1wH4nhChk
Cred că e singura situație în care e bine că vorbesc mult. :)) Am vorbit despre toate, dar tot aș mai fi avut multe de spus în privința anumitor întrebări. Eniuei, a fost bine. 😀
Jurizarea în cadrul SuperBlog 2016
Aici sunt multe de spus. E atât de greu să-ți imaginezi, cu toată creativitatea din lume, cum e să te afli în statutul de jurat la SuperBlog. Mai ales după ce ai concurat la 3 (sau n) ediții până acum.
Eu nu am fost atât de atașată de notele primite, nu le-am luat personal și nimeni, cu nicio jurizare, nu ar putea să-mi clintească încrederea în ceea ce fac eu aici, pe bloguțul meu drăguț. Cum să-mi pun semne de întrebare asupra calităților mele de scriere doar pentru că un om, la un moment dat, nu a rezonat cu ce am scris eu la o probă? Plus că, de cele mai multe ori, scriam pe fugă, de la ora 22:00 în sus, în ziua deadline-ului. 😀 No way! Și cred că ăsta ar fi un prim sfat, dar, mna, fiecare tratează lucrurile după bunu-i plac. Eu zic cum am trecut peste efciunciuală fără să fac vreun infarct. :))
Uitându-mă peste observațiile trecute în documentul de jurizare, dar și în urma citirii a 111 articole despre proba „Turist în București, oaspete la Residence Hotels”, am tras câteva concluzii. Așa că m-am gândit să le redau sub formă de sfaturi (sau cum vreți voi să le numiți).
În primul rând, asigurați-vă că ați citit cerința cu atenție și că v-ați însușit-o. Pe principiul: ce vrea nenea juriu să scriu? Gândiți articolul din perspectiva aceasta și nu vi se va mai părea greu deloc. Atenție la detalii! Am întâlnit chiar numele Residence Hotels scris greșit..
Sponsorii intră în această competiție pentru promovare. Cu alte cuvinte, ei vor să afle lumea despre serviciile lor. Scrieți ca și cum ați face-o pentru propria afacere.
Aveți grijă la cerințele tehnice.
Din păcate, a trebuit să scad puncte prețioase fix din acest motiv: ba nu erau fotografiile (am cerut 3 plus logo), ba link-urile nu erau puse pe cuvintele-cheie cerute, ba nu existau decât parțial (aveam două link-uri obligatorii, dar găseam doar unul singur). Aici este valabilă și extrema cealaltă – muuult prea multe link-uri. Lui nenea Goagăl nu-i place să vadă o fermă de link-uri externe într-un singur articol și ne va penaliza, eventual.
Dacă juriul cere fotografii în cadrul articolului, e clar că este foarte important acest aspect pentru produsul pe care îl vrea evidențiat. Am găsit articole cu imagini mici de tot, neclare sau, cum ziceam, lipsă. Este ok să completați cu imagini preluate din alte surse (menționate), dar aveți grijă la cerința sponsorului – aceea de a include fotografiile acestuia. Pentru un hotel, imaginea este foarte importantă. Vorbim despre statuete de bronz sau tablouri, dar apoi punem o fotografie din SPA. Sau vorbim despre SPA și punem imagine din recepție. Din nou, coerența are de suferit, dar și mesajul articolului, per ansamblu.
Încercați să vă uitați la emisiunile Lynx TV. Vin sponsori cu informații prețioase, astfel aflați de la sursă ceea ce dorește să citească și, mai ales, aveți posibilitatea să întrebați tot ceea ce vă nedumirește în privința probei. Este un aspect deloc de neglijat. (Am aflat asta abia acum. Nici eu nu acordam importanță atunci când eram participant.)
Nu folosiți același titlu ca acela al probei. Denotă lipsă de originalitate din prima, ba chiar de interes. Eu nu am de unde să știu care dintre ele este valabilă sau că tu așa procedezi la toate articolele din SuperBlog. Voi nota ca atare.
Evitați copy-paste. De oriunde – din cerințe, de pe site-urile de informare sau social media. E ușor de depistat, nu-mi exprimă deloc originalitate (doh!) și nici minim de efort. E ok să citezi o frază (care e musai să fie redată așa), un slogan sau ceva ce ți se pare relevant. Dar eu, de exemplu, am întâlnit foarte multe bulinuțe cu dotări ale camerelor sau ale sălilor de conferință, luate exact de pe site, în aceeași ordine, tot. 🙂
Nu vorbiți prea mult pe lângă subiect.
Dacă ești oaspete la Residence, bineînțeles că mi-aș dori ca hotelul să fie personajul principal, pus în valoare de experiența ta personală. Am întâlnit multe povești de dragoste (frumoase) din care lipsea însuși elementul central – trăiri, stări, experiența în hotel. Aș fi putut să mut acele acțiuni în oricare alt decor și aș fi obținut același rezultat. Or, ideea era că un boutique hotel oferă servicii personalizate.
În legătură cu acest aspect: chiar dacă voi știați sau ați aflat între timp ce înseamnă un boutique hotel, gândiți-vă că un turist vrea să găsească o cazare în București și ajunge pe blogul vostru. Acolo citește „boutique hotel” în sus, „boutique hotel” în jos, dar nu scrie pe nicăieri ce înseamnă, domnule, acest concept.
Atenție la greșelile gramaticale – aici nu insist, nu e locul, cazul și nici timpul. Încă se mai practică dezacordul, virgula între subiect și predicat sau lipsa acesteia cu desăvârșire. :)) Atenție la modul în care scrieți un dialog – voi știți cum sună el în capul vostru, dar trebuie să-l redați așa încât să-l înțeleagă și cititorul (aici pierdeți la partea de coerență și ușurință în exprimare). Cred că v-ar ajuta mult dacă ați reciti, la final, textul cu voce tare.
Nu mai comparați articolul vostru cu celelalte cu note asemănătoare.
Nu dați cu pietre, vă zic și de ce să nu comparați. De exemplu, chiar dacă ați luat amândoi 81, iar tu vezi la el greșeli gramaticale și te întrebi cum se poate așa ceva, când tu nu ai greșit din acest punct de vedere, să știi că se prea poate. Cum? Simplu. 15 puncte – corectitudine gramaticală versus 25 puncte – originalitate sau 25 puncte – respectarea temei. Dacă tu ai scris corect, dar ai bătut câmpii sau ai scris ce au mai scris alți 16 bloggeri, ai pierdut poate mai mult din notă decât cel care a pus chiar virgulă între SB și P. El a fost original în abordarea temei, a respectat cerințele, dar a avut greșeli gramaticale. Bun, nu va câștiga, dar dpdv al punctajului, poate avea notă apropiată de a ta. Sper că m-am făcut înțeleasă. 😀
Așa cum spuneam, am avut de jurizat 111 articole. Eu le-am citit pe toate, cap-coadă, notat conform barem, recitit, recalculat. Normal că pot spune cât de originală a fost ideea ta. În schimb, tu, dacă ai citit încă vreo 4-5 articole, nu poți spune răspicat: Domn’e, eu am fost original! Nu ai cum să fii obiectiv. O doză de subiectivism apare și la juriu, dar nu la modul de te cunosc, îți dau notă mare. Ci la modul acela în care nu vrei decât să premiezi articolele cu care ai rezonat, care se mulează mai bine viziunii business-ului tău. Nu a fost o secundă vorba despre ce mi-ar plăcea mie ca blogger să citesc, ci mie ca PR Residence Hotels. Există o delimitare clară (sper). 🙂
Mult nu înseamnă neapărat bun.
Gândiți-vă că scrieți pentru eventuali viitori clienți. Cine ar sta să citească o poveste de 2000 de cuvinte despre un hotel? Voi ați citi astfel de articole? Repet: mult nu înseamnă și bun, și original, și la subiect. Există riscul foarte mare să bateți apa în piuă, să nu spuneți nimic relevant și să nu obțineți decât un procent din punctajul aferent respectării temei.
Îndrăzniți să fiți diferiți! Dacă așa ați simțit proba, mergeți cu acel feeling mai departe. Puteți câștiga puncte bune la originalitate și, în plus, vă veți face remarcați într-o mare de oameni. Iar ăsta nu-i puțin lucru.
Fiecare consideră că a scris cel mai tare articol și că merită premiul pus în joc. E normal să apară frustrări. Dar nu mergeți până la paranoia cum că cineva vă sabotează sau are ceva personal cu voi. Revin la ceea ce spuneam în prima parte a articolului: nu luați nimic personal. Știu că miza e mare, la fel și orgoliul sau spiritul competitiv (ceea ce este foarte sănătos pentru calitatea competiției).
Nu renunțați pe parcurs! Mai ales din cauza unei note! Așa cum ziceam în interviul de la radio, eu am debutat în competiția SuperBlog cu cea mai mică notă dintre toți participanții. După prima probă, mă aflam pe ultimul loc. :)) În schimb, în cadrul aceleiași ediții, am câștigat un premiu. Nu aș fi dat eu cu piciorul atâtor șanse de a câștiga premii? De ce să renunț? Asta mi se pare lipsă de ambiție și de orgoliu – renunțarea la luptă în mijlocul bătăliei. Plus că cel mai mare premiu este, într-adevăr, participarea la Gala SuperBlog și la After Party. Aceste întâlniri vă fac mai mult bine decât o notă mărită în urma unei contestații. Dar, bineînțeles, alegerea este în penița voastră. 🙂 (Eu nu am făcut nicio contestație în cele 3 ediții la care am participat.)
Acest articol nu-i un medicament, dar este indicat să apară reacții după administrare.
Ce pot spune după experiența de jurat SuperBlog 2016? A fost greu, dar nu atât din cauza numărului de articole (puteau fi mai multe), ci datorită calității articolelor. Este foarte greu să departajezi articolele care sunt notate (la final) cu cel puțin 90 de puncte. De acolo începe nebunia. Te uiți la tot în amănunt – virgule, ghilimele (deschise jos), estetica articolului (ne dorim ca acestea să fie îngrijite – folosiți, eventual, justify), impact, viziune, originalitate (sau cât de diferită a fost ideea unuia față de a celuilalt).
Mi-a plăcut și mai vreau. 😀
PS: Menționez că nu am mai citit articole de genul acestuia (Cum să… SuperBlog), nu știu dacă am repetat ce or mai fi zis și alți oameni, pot spune doar că este 100% propria-mi experiență.
Nu cred în rețete extraordinare nici de slăbit, nici de a învăța cum poți fi fericit sau alte asemenea utopii, cum nu cred că există o cale sigură de a fi câștigător SuperBlog. Cu toate astea, dacă îți însușești cu brio câteva sfaturi și mai ești și talentat într-ale scrisului, atunci șansele cresc (ne)simțitor. 😀
6 comentarii
Natural
Hai sa te contrazic. Exista o metoda sigura sa castigi SuperBlog. Sa ai media peste 95 la finalul competitiei 🙂 Spor la jurizare!
Pisica Neagră
Haha! Da, asta chiar ar fi o rețetă a succesului garantat! :))
Mulțumesc!
Raluca Brezniceanu
1. Era sa-ti scad puncte pentru ca ai depasit alea 2000 de cuvinte, dar ai avut noroc, ai doar 1956.
2. Nu stiu ce cauta catei pe blogul unei pisici. Vrei sa ne arati cat esti de sociabila?
3. Nici eu nu stiam ce inseamna boutique hotel si am stat la vreo doua din astea. La ele nu am remarcat nicio diferenta in servicii fata de un hotel normal, asa ca vin chitita sa vad cu ce se deosebesc hotelurile Residence.
4. Cat de mari sa fie pozele? Ale mele au fost 600×400 si o fata m-a atentionat chiar in comentarii ca-s prea mici.
5. Mi-am schimbat feelingul articolului fix la final, am vrut sa-l fac roker pe oaspete si m-am trezit in final cu concert de jazz, asa ca l-am reprofilat pe nene.
6. Astept petrecerea.
7. Merci de nota (si premiuuuuuu!!!!).
8. Intrii in apa sau te bagam cu forta in ea?
Pisica Neagră
1. Stai, bre, că acesta nu este advertorial. 😀 Pe ăsta îl citește lumea. Cred. 😀
2. Iubesc câinii. Mult. Am zis-o mereu. 🙂
3. Sunt diferite, asta-i clar.
4. Mari, să se vadă clar ce apare acolo. Unele erau de genul avatarelor de pe messenger (Yahoo). Și nici nu se deschideau în fotografii mai mari. 🙁
5. Jazz, da. Am avut toată vara seri de jazz pe Astrodom. 🙂
6. Și eu. 😀
7. Ai meritat.
8. Hahahah! Mai vedem. Să nu uităm, totuși, că eu voi fi la job. 😀
Raluca Brezniceanu
8. In afara jobului, inainte de party, ca fim zen.
Pisica Neagră
:))) Să nu uit costumul de baie. 😀