Evenimente

Cele mai importate idei de la conferința Femei de carieră (ediția a IX-a)

Astăzi am participat la cea de-a IX-a ediție a conferinței Femei de carieră, unde tema centrală a fost leadership-ul feminin, fiind tratate variate subiecte de business, marketing și social media. Am adunat în acest articol cele mai interesante idei. 😀

Laura Iane – Director de creație pastel

Tema: Job cu sens

Pentru a da sens jobului pe care îl ai, trebuie să bifezi aceste 3 puncte:

  1. O direcție asumată – Nu poți să ajungi unde vrei, dacă nu știi unde vrei să ajungi. Recomandare de carte: Andre Agassi – Open. O autobiografie. Chiar dacă nu găsim jobul care ne place, tot putem face totul ca să ne facem meseria bine.
  1. Să dai mai departe – Când nu e de ajuns să-ți faci treaba bine la job, alege să dai mai departe ceea ce știi. Să comunici, să ajuți, să transmiți energia pozitivă celorlalți colegi.
  2. Rațiune și simțire – Recomandare de carte: Ayn Rand – despre subiectivism și cum poți învăța din asta.
    Tot ce-mi place mie ca individ este complet irelevant. Sensul într-un job este dat de targetul cu care vorbesc și de piața în care mă desfășor, nu de preferințele mele personale. Mai ales când vine vorba de un job de creație.

Exemplu: Folgers – brand de cafea cu tradiție în America, un fel de Amigo la noi, consumatori: vârstă 40-45+

  • Au vrut să targeteze tineri. Au făcut o reclamă simpatică – tineri, atmosferă idilică, cafea și soare de dimineață. Rezultat: nicio creștere în vânzări. Au schimbat agenția. Idei noi: ce fac tinerii? Pierd nopțile (cluburi, jocuri pe pc etc.). Campanie relevantă: Bea cafeaua asta și poți să tolerezi diminețile mai bine. A generat isterie, au crescut vânzările, au creat ringtones cu reclama.
  1. Nicio lună fără o faptă bună! – program al agenției pastel
  • Echipa a plantat un hectar de copaci. Astfel, au dat și un alt sens jobului lor.
  • S-au implicat în strângerea de fonduri pentru copiii cu autism.
  1. Jobul nu trebuie să fie singurul sens.
    Să faci și alte lucruri pe lângă job – curs de caligrafie, pian (recomandare film: Cloud atlas) etc. Pe termen lung, doar jobul nu ne poate împlini. Și reciproca fiind valabilă.
    Creativitatea conectează informațiile pe care tu le ai deja în capul tău, dar le conectează într-un mod neașteptat. De aceea, este foarte important să facem cât mai multe lucruri, să citim mult, să ne informăm, să călătorim. Să adunăm aceste informații din care să preluăm seva creativității.

Alexandra Olteanu – Director general All to Know

Tema: Ascultarea si importanta ei în relații de job sau de cuplu. Cum poate schimba viața noastră un exercițiu simplu de respect și răbdare

Ascultarea reprezintă un exercițiu de răbdare și respect.

Leadershipul este despre a învăța oameni. A-i înțelege, a-i asculta și a înțelege ce anume este benefic pentru viața lor.

Ascultarea este cea mai bună formă de a comunica. Este foarte important să îi ascultăm pe ceilalți din jur, dar și pe noi înșine.

Ascultarea înseamnă a fi conștient – conceptul mindfulness – ascultare conștientă – dirijarea atenției în direcția care mă interesează.

Credem că înțelegem din ceea ce ni se spune aproximativ 80%. De fapt, înțelegem 25%. Trebuie să stăm mai mult pe „a auzi, a înțelege, a analiza”.

Ascultarea se învață. Ascultarea este un exercițiu de învățare – ca ascultarea unui copil.

A asculta = a percepe lumea din perspectiva celuilalt – un exercițiu extrem de greu. Coaching – parteneriat în care coach-ul vizează dezvoltarea clientului.

Ca să pot să ascult, trebuie să renunț la a judeca oamenii cu care interacționăm.

A asculta înseamnă a accepta. Din dorința de a fi acceptați, ne adaptăm.

Trebuie să-i transmitem celuilalt că ne pasă de ceea ce ne comunică, că ne preocupă ce se întâmplă cu el, că ne interesează experiența sa.

E imposibil să asculți făcând și altceva.

Oamenii care nu se ascultă nu se pot cunoaște. Oamenii care nu se cunosc nu se pot înțelege. De aici, tensiunile în relații la job sau acasă, de aceea avem multe televizoare în casă.

Ascultarea – cea mai importantă formă de concentrare a atenției. Aceasta aduce cu sine liniște în viața noastră.

A 11-a poruncă a lui Mihăescu: Ascultă, privește și taci..

Milena Gîț – Marketing Manager answear.ro

Tema: Noțiuni de bază în digital marketing

Trendul este „viitorul” – marketingul digital, aflat la început în anumite țări, va ajunge și la noi.

În Singapore, oamenii nu mai fac cumpărăturile în mod normal, ci online, comportament pe care l-au adoptat și foarte mulți români.

Coreea de Sud: panou imens cu touch, îți alegi cumpărăturile, le pui în coșul virtual, plătești, iar până ajungi acasă, comanda este deja la ușă.

În Cluj, există aplicații prin care pot urmări parcările libere, de exemplu.

Transportul public se găsește într-o aplicație (în alte țări). Am văzut că ideea asta se discută și la noi (să vezi RATB-ul în timp real într-o aplicație mobilă).

Câteva must-uri în marketingul digital al unui brand:

  • prezența pe mobil
  • site-ul trebuie să fie mobile responsive – optimizat pentru dispozitivele mobile
  • dacă bugetul ne permite, este recomandată realizarea unei aplicații a brandului – menții contactul direct cu clienții plus multe alte beneficii.
  • conținutul video – ar trebui să existe un buget de producție.

Trendul actual: Conținutul video

În România, YouTube este al doilea motor de căutare, urmează Facebook. Important: conținutul postat să nu fie numai un mesaj comercial, ar trebui adaptat rețelei sociale. Ar trebui gândit în funcție de target.

Reclama video înseamnă costuri de promovare mai mici.

Notification power – 4 din 10 români urmăresc live-urile pe Facebook.

Au crescut conversiile din anunțurile video cu 10%.

Cele mai importante sunt primele 3 secunde dintr-un ad video – în acest interval, trebuie să atrageți atenția, să livrați mesajul.

Puneți subtitrări în video (reclamă sau nu).

Promovați anumite produse cu ajutorul unei persoane publice.

Este important să urmăriți ceea ce se promovează.

A crescut rata de engagement (în cazul video-urilor) pe Facebook cu 50%.

Insta Stories – un mod important de promovare (relativ nou, puțin folosit). Tendința este aceea în care oamenii consumă stories, dar nu mai văd postările.

Tool util: Google Trends – the trending searches pe anumite țări – idei pentru conținutul postărilor pe social media.

Important: în ce zi și la ce oră sunt activi followerii tăi.

Este indicată folosirea emoticon-urilor atât în postările din social media, dar și în titlul newsletterelor (care să fie scurt și atractiv, astfel încât să-l determine pe client să deschidă e-mailul). Pentru answear.ro, newsletterul reprezintă a treia modalitate de sursă de conversii (o sursă importantă), prima fiind SEO (căutarea organică în Google).

Prin traficul direct măsurăm notorietatea brandului – căutarea site-ului în mod direct (prin tastarea numelui). Este important să știți cum ajung clienții pe site-ul vostru. Cereți în permanență opinia acestora.

Roxana Domnica (fondator MORE Networking) – Branding-ul personal în carieră și antreprenoriat

Concepte:

  1. Marketer – I m a great lover
  2. Advertising – I am a great lover. I am a great lover. I am a great lover.
  3. Branding – I understand you’re a great lover.
  4. PR – Trust me. He is a good lover

Branding is what people say about you when you are not in the room. – Jeff Bezos, founder and CEO of Amazon.com

Putem face analiza SWOT a brandului personal, nu numai a celui pentru care lucrăm.

Elevator peach – o prezentare scurtă (între 1-2 minute), fraze care ne definesc – marea provocare a networking-ului.

8 sfaturi pentru personal branding

  1. Să fii vizibil și accesibil. Creează-ți povestea personală și spune-o lumii cât mai bine posibil.
    Fă-ți profilele publice. Share public.
    Fă sesiuni de Q&A.
  1. Fii autentic. Partea umană te va ajuta în construcția brandului personal.
  2. Cunoaște-ți bine industria.
    Trebuie să știi ultimele tendințe, știri din domeniul tău. Trebuie să cunoști piața.
  1. Two way networking – mă promovez pe mine personal, dar trebuie să cunosc la rândul meu oamenii din jurul meu (la evenimente). Nu trebuie să vinzi nimic la primele două întâlniri cu cineva. Doar să asculți, să-l cunoști, să știi ce nevoi are. Vânzarea este o consecință, nu un obiectiv principal (așa ar trebui să fie).
  2. Menține și întreține relația cu contactele tale. Folosește un document Excel sau CRM – customer relationship management. În cazul nostru, ar putea fi și contact relationship management.
  3. Devino o sursă valoroasă de resurse și informații.
    Alexandru Negrea – de urmărit, pentru info din social media.
  4. Cei 3 P ai networking-ului: Pregătire —- Practică —– Perseverență
  5. Și mai era ceva, dar nu am apucat să notez. :)) (E și asta o formă de a scrie un articol autentic, nu?) :))
Conferința a avut loc la Premier Palace Spa Hotel. Cam drăguț. 😀

În speranța că vă folosesc chestiuțele redate mai sus, să ne citim cu bine (și) data viitoare!

Comments

comments

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

%d blogeri au apreciat: