Particip, nu asist!

Tu ți-ai pregătit mașina pentru vară?

Nu știu alții cum sunt, dar eu am grijă de mașina mea. Atât cât mă pricep, iar acolo unde cerințele mă depășesc, apelez la specialiști. În trecut, am mai încercat eu s-o mai dau cotită cu reparații în spatele blocului, dar la final tot la service autorizat am ajuns.

Vara trecută, de exemplu, am hotărât să mergem la mare – patru persoane adulte și un copil într-un Opel Corsa. Turist de weekend, două zile la mare, în iunie, în programul Litoralul pentru toți, am avut grijă de toate aspectele cazării: de la condiții, masă și loc de joacă, până la vederea panoramică accesibilă de la balconul camerei noastre. Toate bune, ce să zic. Apoi șofer conștiincios din fire, am verificat mașina înainte de plecare, cu tot ce implică acest lucru:

  • combustibil și actele mașinii – un plin de benzină la prima benzinărie agreată (de noi), bani de taxă (vestita barieră), verificare rovinietă valabilă, asigurare plus actele șoferului aici, de față;
  • verificare cauciucuri și roata de rezervă – cum e vorba aia: „Când drumul te trage-n țeapă/ E bine să ai o altă roată!”;
  • vesta și triunghiul reflectorizante – obligatorii;
  • filtrul de aer trebuie, de asemenea, verificat și curățat în cazul în care este murdar; siguranța mea nu depinde de acest lucru, dar în mod cert consumul mașinii se va reduce simțitor dacă acesta este schimbat/curățat;
  • luminile/becurile – indispensabile, trebuie să fie toate funcționale, altfel mai riști și vreo amendă;
  • frânele – să mai zic? Păi, acestea chiar țin de siguranță, înainte de toate. O chestie importantă de știut: dacă, atunci când apeși frâna simți că mașina vibrează, înseamnă că roțile sunt dezechilibrate sau discurile de frână sunt uzate. Pentru prelungirea duratei de funcționare a sistemului de frânare este recomandată folosirea frânei de motor.

Pare anevoios tot procesul ăsta de punere la punct a mașinii înainte de o călătorie, dar acesta trebuie repetat cât de des posibil, lăsând la o parte inspecția tehnică periodică.

Cum ziceam, ne-am pregătit și ca turiști, și ca șoferi și am plecat la drum cu noaptea-n cap pe Autorue du Soleil, A2 mai pe românește. 😀 Sâmbătă dimineață, noi cinci și o mașinuță. Totul era minunat…

…dar avea să se schimbe mai târziu. Odată cu apariția soarelui, a crescut și temperatura. În mașină, aerul devenea încet-încet irespirabil, chiar dacă nu era decât mijlocul lunii iunie. Nu am climă pe mașină, dar m-am bazat pe aer condiționat atunci când am plecat la drum. Bineînțeles că i-am dat drumul pe la jumătatea distanței. Uf, ce bine era! Copilul s-a mai liniștit în spate și a adormit la loc. Noi ne-am recăpătat confortul și ne-am văzut de drum. Ceea ce ne strica oarecum cheful a fost mirosul neplăcut provenit de la instalația de aer condiționat.Și, ca să fie totul pe dos până la capăt, aerul condiționat nu mai făcea față. Aproape deloc.

google.ro images q=tbn-AN...hZCUR_T3k

Acel moment în care îți dai seama că ai verificat tot ce era de verificat, mai puțin sursa ta de aer.

Atunci am realizat că freonul din instalație nu mai era suficient, ori trebuia curățat înainte de a pleca de acasă. Am zis că o să ne descurcăm și fără, dar nu a fost deloc așa. Am ajuns obosiți la destinație, fără chef, iar ieșirile prin împrejurimi au fost limitate la plimbări pe jos, seara, pe răcoare. Nu puteam merge fără AC în mașină, iar geamul deschis reprezintă un real pericol pentru sănătate, mai ales când vorbim și despre un copil. Să nu mai vorbim de bacteriile intrate în mașină prin intermediul instalației de aer condiționat.

Ne-am petrecut weekendul cu gândul la drumul spre casă. Oare cum vom ajunge la București pe căldura aia? Am plecat noaptea. Copilul a a putut dormi mai bine, dar oboseala și-a pus amprenta pe starea noastră de spirit, astfel tot drumul a fost unul al tăcerii. Eram extenuați.

A doua zi, luni, am căutat o soluție pentru problema cu al meu aer condiționat auto. Voiam să știu ce trebuie să fac să scap de mirosul neplăcut din mașină și, de asemenea, cum aș putea să am din nou instalația de AC funcțională la capacitate maximă.

Nu am mai căutat soluții de moment, am optat pentru service profesional. Așa am ajuns să apelez numărul 0743.22.67.24.

  • Alo? www.freon-auto.com? Bună ziua! Domnule, am și eu o problemă cu aerul condiționat la mașină.
    Îmi bagă miros urât înăuntru și nici nu mai răcește bine. Sunt femeie, nu prea mă pricep eu la de-astea. Tocmai de aceea vă rog pe dumneavoastră să mă ajutați.
  • Bună ziua! Sigur, doamnă! Din ceea ce-mi spuneți, este posibil să aveți nevoie de un serviciu complet AC: schimb freon și igienizare instalație. Spuneți-mi, sunteți în București?
  • Da, acum da.
  • Ne dați adresa, iar noi venim la domiciul dumneavoastră pentru o constatare. Realizăm reîncărcare freon și iginenizare aer condiționat auto într-un timp record. Garantat.
  • Perfect! am zis.

super-blog.eu 10482571_666113850139056_6095877084033985180_n

Promptitudinea este, cu siguranță, un punct forte al echipei. Au venit în aceeași zi cu aparatura profesională pentru încărcare freon, iar din procedura de lucru se vedea vechimea de peste 10 ani în domeniu. Pachetul complet a însemnat așa:

  1. Diagnoza, vidare instalație, încărcare freon, schimb ulei AC, raportare finală;
  2. Igienizare / curățare instalație de aer condiționat a mașinii – ceea ce presupune scoatere mirosuri neplăcute și bacteriilor și mucegaiului din instalația de climatizare a mașinii.

Așa am reușit să-mi iau revanșa – am mers din nou într-o vacanță la mare, de data aceasta în iulie, dar fără nicio problemă. Am adăugat pe lista verificărilor din fiecare an, la început de vară, și aerul condiționat auto, pentru o mașină cool… mea! 😀

Noul motto, în ton cu blogul:
Ce nu-i curat
Freon-auto il ia la puri(fi)cat!


#8. Articol scris pentru Spring SuperBlog 2016, „Proba 8. Freon auto pentru o mașină cool!”

super-blog.eu FreonAuto-300x141

Comments

comments

2 comentarii

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

error: Content is protected !!