Tu de unde te inspiri când îți alegi hainele? BARBAR, inspirat de România
Astăzi vă vorbesc despre haine. Știți că am o pasiune pentru tricouri cu mesaje, nu? Toată treaba a început prin vremea liceului, atunci când simțeam nevoia de a mă diferenția de ceilalți. Prin orice, dar mai ales prin îmbrăcăminte. Pe atunci nu aveam posibilitatea de a-mi cumpăra tricouri printate cu mesajele dorite de mine, așa că ajungeam să mi le fac singură. 😀 Îmi scriam versuri si trupe asa cum consideram eu că e cool. Vă închipuiți cât de mândră eram de mine să port ceva făcut cu mânuța mea? 🙂
Tu de unde te inspiri când îți alegi hainele?
Acum, firește, treaba stă altfel. Găsești tot felul de modalități în care un mesaj ar putea ajunge pe tricoul tău. Sau îți poți găsi un brand care să te reprezinte. De la modelul unei șepci, culoarea tricoului până la persoana care stă în spatele acelui brand. Unii își cumpără hanorace Sean John pentru că îl plac pe Puff Daddy, eu îmi cumpăram adidași Baby Phat pentru că.. pisici. :)) Și pentru că Phat Pharm. Asta, dacă vorbim despre ce se întâmplă peste ocean.
Nu știu de unde te inspiri tu când îți alegi un tricou sau o șapcă, dar, dacă ne uităm în ograda mare a României, avem în spate o istorie deloc de neglijat – fapte de vitejie ale dacilor, români remarcabili, culturi preistorice din ținuturi astăzi românești, culturi mai puțin cunoscute, dar care ar putea constitui un punct de plecare în cunoașterea în profunzime a ceea ce înseamnă „România”.
Știți că eu am vorbit întotdeauna cu patos despre România mea, am descris și aici bucăți din țara mea frumoasă, încercând să atrag atenția asupra aspectelor demne de lăudat, regăsite în drumurile mele pe meleaguri românești. Brand de țară? Noi suntem acela. 🙂 Nu avem nevoie nici de frunze verzi, nici de nu știu ce programe UE în care se învârt mulți bani. Ne putem inspira din România. Chiar și atunci când ne alegem hainele. Sau mai ales atunci.
BARBAR, inspirat de România
Nu mai e un secret pentru nimeni că-s fan B.U.G. Mafia, nu? Ia gândiți-vă cât de tare este faptul că un membru al trupei s-a gândit să creeze un brand în care #TricourileVorbesc despre România. 😀 Caddillac s-a lăsat #InspiratDeRomânia și a adus în prim-plan unele dintre multele valori românești: libertatea obținută în Revoluția din ’89, nesupunerea mândră a lui Decebal, lupta pentru dreptate a haiducilor sau lipsa de temeri a lui Brâncuși.
Așa a luat naștere BARBAR, în 2015, prin colaborarea lui Caddy cu Alin Surdu, grafician cu experiență în zona industriei muzicale. :>
Interesant concept, mai ales dacă ne uităm la definiția din DEX:
BARBÁR, -Ă, barbari, -e, s. m. și f. 1. Nume dat, în antichitate, de greci și de romani oricui nu era grec sau roman.
#TricourileVorbesc – Din întunericul cartierului
E mișto că s-au gândit să creeze seturi de tricouri cu șepci sau bandane, urmând să completeze colecția și cu alte articole care să poarte amprenta BARBAR. Eu mi-am ales modelul „Din întunericul cartierului” – am tricou cu bufniță. 😀 Mi-am luat mărimea S și-mi vine bine, chiar dacă nu e neapărat model pentru fete.
Inspirat din obscuritatea străzilor în noapte, modelul tricoului împletește viața de stradă reprezentată de hip hop-ul românesc cu motive tradiționale, bufnița fiind reprezentarea măștilor din folclorul nostru. Vă dați seama că, în momentul în care l-am văzut, mi-am zis că trebuie să fie al meu. 😀 Mai ales că bufnița este o pasăre de noapte, fiind cunoscute insomniile mele și disponibilitatea de a lucra/scrie/crea noaptea. Deci, a fost la fix. 🙂
Până la urmă, cred că despre asta este vorba când îți dorești să reprezinți ceva: să alegi cu drag, să-l porți cu mândrie în văzul tuturor. Pe sistemul: eu port asta și cred cu tărie în mesajul pe care îl transmit. Așa am ieșit și eu în întunericul cartierului și am realizat o ședință foto. :>